• Don’t miss

    Trans-for-Nation Magazine 🗞️ Spring edition is online!

Tips&Tricks – Quand l’IA façonne le faux, qui défend le vrai ?

Toutes innovations amènent son lot de bonne et mauvaise chose…. Et vous pouvez toujours être sûr que des esprits mal intentionnés seront les premiers à vouloir pervertir ce concept.

By |2025-06-11T10:46:02+02:0012/06/2025|Comments Off on Tips&Tricks – Quand l’IA façonne le faux, qui défend le vrai ?

Connecting Tomorrow: Exploring Luxembourg’s Digital Infrastructures

From quantum internet to AI-ready fibre, Luxembourg’s digital landscape is accelerating. Join us to discover the people, networks and ideas shaping the seamless, sustainable future of connectivity.

By |2025-06-11T09:36:17+02:0011/06/2025|Comments Off on Connecting Tomorrow: Exploring Luxembourg’s Digital Infrastructures

IAM: The invisible shield of digital trust in Luxembourg

With digital identities multiplying, businesses are increasingly vulnerable to unauthorized access, insider threats, and compliance violations. Identity and Access Management (IAM) has moved from being a ‘nice-to-have’ to a critical necessity in securing digital assets and ensuring regulatory compliance.

By |2025-06-03T12:31:30+02:0003/06/2025|Comments Off on IAM: The invisible shield of digital trust in Luxembourg

POST Luxembourg a enregistré une croissance modérée en 2024 et a réalisé des investissements durables

Le Groupe POST Luxembourg a réalisé en 2024 un chiffre d’affaires de 978 millions d’euros, soit une hausse de 1 % par rapport l’exercice précédent.

By |2025-05-22T10:36:28+02:0022/05/2025|Comments Off on POST Luxembourg a enregistré une croissance modérée en 2024 et a réalisé des investissements durables

DPD renforce la sécurité de son réseau avec F3C-Systems

L’acteur incontournable de la livraison de colis en Europe a renouvelé l’intégralité de son réseau informatique connectant ses sites répartis sur le territoire français. DPD, avec l’aide de F3C Systems, a opté pour la technologie de réseau virtuel SD-WAN, pour une agilité accrue et une sécurité renforcée.

By |2025-05-07T17:25:00+02:0008/05/2025|Comments Off on DPD renforce la sécurité de son réseau avec F3C-Systems

« Le numérique doit avant tout veiller à soutenir le business »

Head of IT Department au sein de la Spuerkeess, Tom Goerens évoque les grands enjeux de la transformation numérique de la banque étatique. Autour des trois dimensions principales que sont l’optimisation de l’organisation, le client et la réglementation, la volonté est de renforcer la création de valeur en optimisant les coûts.

By |2025-05-06T10:29:35+02:0006/05/2025|Comments Off on « Le numérique doit avant tout veiller à soutenir le business »

The power of collective performance in IT: Team spirit and effective onboarding in digital transformation

We live in VUCA Times (Volatility, Uncertainty, Complexity and Ambiguity). We have read that several times. And this has become our daily context, and will be there for long. Preparing teams, employees, IT staff and business users to face such challenges is key for succeeding. In today’s rapidly evolving digital landscape, the role of the IT department has become more critical than ever. As CIOs navigate the complexities of digital transformation, the emphasis on collective performance within their teams is a game-changer, ensuring a seamless transition into the digital age.

By |2025-04-29T11:58:06+02:0029/04/2025|Comments Off on The power of collective performance in IT: Team spirit and effective onboarding in digital transformation

CGI élargit sa présence à Québec avec l’acquisition de Momentum Technologies

CGI, l’une des plus importantes entreprises de services de conseil en technologie de l’information (TI) et en management au monde, a annoncé aujourd’hui l’acquisition de Momentum Technologies, une firme de services de conseil en TI basée à Québec, qui se spécialise en analyse des données et en intelligence d’affaires

By |2025-04-02T12:16:31+02:0023/04/2025|Comments Off on CGI élargit sa présence à Québec avec l’acquisition de Momentum Technologies

Capgemini & Google Cloud team up to transform CX with agentic AI

Luxembourg, April 10, 2025 - Capgemini has launched a new agentic AI initiative with Google Cloud to transform customer experience (CX). The collaboration will deliver industry-specific, AI-powered solutions to automate interactions, boost productivity, and personalize CX across all channels.

By |2025-04-17T09:34:10+02:0017/04/2025|Comments Off on Capgemini & Google Cloud team up to transform CX with agentic AI
Go to Top